Laporan: Koeman sebagai jurulatih baru untuk Barcelona

Jurulatih Belanda Ronald Koeman

Jurulatih Belanda Ronald Koeman diharapkan dapat menyelesaikan rundingan mengenai kontrak tiga tahun untuk menguruskan Barcelona, ​​lapor media Belanda pada hari Selasa.

Koeman mempunyai klausa dalam perjanjiannya dengan persatuan bola sepak Belanda KNVB yang membolehkannya memutuskan kontraknya jika dia mendapat tawaran dari Barcelona, ​​kelab yang dimainkannya dan memulakan karier bimbingannya sebagai pembantu Louis van Gaal.

Pemain berusia 57 tahun itu tidak menyembunyikan fakta bahawa Barcelona akan menjadi pekerjaan impian dan media Belanda mengatakan Koeman merasakan “sekarang atau tidak pernah” untuk menerima tawaran dari syarikat gergasi Catalan itu.

Keputusannya dibuat lebih mudah oleh ketidakpastian mengenai masa depan bola sepak antarabangsa di tengah wabak coronavirus, dengan pertandingan Liga Bangsa bulan depan diancam oleh peningkatan jangkitan Covid-19 baru di seluruh Eropah, ditambah penangguhan Kejuaraan Eropah ke tahun depan. Quique Setien dipecat sebagai pelatih Barcelona pada hari Isnin setelah mereka dibelasah 8-2 ​​oleh Bayern Munich di perempat final Liga Juara-Juara.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

View All Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *