Pilihan raya Sabah: Musa Aman tidak tampil di pusat penamaan calon

  • By Wendy. V
  • September 12, 2020
  • 0
  • 19 Views
Bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman

Bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman masih menjadi misteri walaupun pusat penamaan calon di Libaran di mana dia dijangka menyerahkan borang pencalonannya untuk pilihan raya negeri ditutup pada pukul 10 pagi hari ini.

Setiap kenderaan dengan layar berwarna gelap menaikkan kegembiraan akhbar dan yang lain menanti di pintu gerbang pusat untuk melihat Musa, sangat mengejutkan semua orang.

Panggilan dan pesanan teks yang dibuat kepada orang-orang yang dekat dengannya tidak dijawab atau menjawab dengan tidak pasti keberadaannya atau apakah dia akan bertanding dalam pilihan raya.

Malah kediamannya, yang berdekatan dengan pusat penamaan, kelihatan kosong dengan pintu-pintu gerbang terkunci dengan betul.

Pada 9 September, Musa telah menulis tweet “Saya akan kembali ke Sungai Manila”, sebuah kerusi DUN yang baru dalam kawasan parlimen Libaran.

Awal hari ini, dia juga menyiarkan artikel di akaun Instagramnya yang mendakwa bahawa pemimpin UMNO Sungai Manila telah menolak calon baru dan mahu dia kembali dan mewakili mereka. Musa adalah penyandang kerusi DUN Sungai Sibuga.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

View All Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *