Najib tahu mengenai manipulasi akaun banknya pada tahun 2016

Datuk Seri Najib Tun Razak

Mahkamah Tinggi di sini hari ini mendengar bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengetahui akaunnya dimanipulasi pada tahun 2016 tetapi tindakan sivil telah diambil oleh bekas perdana menteri terhadap AmBank dan bekas pengurus hubungannya, Joanna Yu Ging Ping setelah pegawai tersebut memberi keterangan di Kes SRC International Sdn Bhd.

Peguam Datuk Dr Gurdial Singh Nijar, yang mewakili Yu, menyatakan bahawa mantan perdana menteri itu hanya bergantung pada bukti pelanggannya untuk mengemukakan tindakan sivil setelah pegawai bank itu memberi keterangan sebagai saksi pendakwaan pada 22 Julai tahun lalu.

“Mereka (peguam Najib) mengatakan saman sivil ini bebas dan tidak ada kaitan dengan SRC International. Mereka sudah tahu mengenai manipulasi pada tahun 2016. Sekiranya demikian, mereka pasti akan berjaya (tuntutan mahkamah) pada tahun 2016. “Tetapi mereka menunggu perbicaraan SRC International untuk mengambil tindakan. Mereka mengemukakan saman beberapa bulan setelah pelanggan saya memberi keterangan, ”katanya dalam pengajuannya untuk membatalkan tuntutan yang difailkan oleh Najib terhadap pelanggannya, AmBank dan AMMB Holdings Berhad.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

View All Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *