Berita Gempar : Anwar di bawah siasatan polis untuk enam kes

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengatakan bahawa dia sedang disiasat untuk enam kes termasuk satu daripada tuduhan meliwat.

Pemimpin Pembangkang itu mengemukakan pertanyaan oleh polis persekutuan sebagai usaha untuk menekannya secara politik setelah dia mengaku mendapat sokongan majoriti di Parlimen.

Dia pada awalnya dipanggil ke Bukit Aman di sini untuk menjawab pertanyaan mengenai daftar anggota parlimen yang dibocorkan yang menyokongnya sebagai perdana menteri berikutnya.

“Ya, memang ada, tapi ini normal dan ini hanyalah plot politik untuk menekan saya pada saat yang sangat penting,” katanya ketika ditanya apakah polis juga sedang menyiasatnya untuk melakukan liwat.

Katanya, siasatan hari ini kebanyakannya berkaitan dengan politik, senarai ahli parlimen dan pertemuannya baru-baru ini dengan Yang di-Pertuan Agong.

“Jadi saya katakan bahawa pertemuan itu antara saya dan Agong dan tidak tepat bagi orang untuk mengetahui secara mendalam apa yang berlaku antara saya dan Agong,” katanya kepada wartawan di luar Bukit Aman, ibu pejabat polis nasional.

Anwar mengatakan bahawa dia menganggapnya “membingungkan dan membingungkan” disoal siasat mengenai identiti 121 anggota parlimen yang dikatakan menyokongnya.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Dr Mahathir mengatakan ketidaktentuan politik Malaysia tidak akan berakhir dengan Anwar sebagai PM

Read Next

Polis mengesahkan Anwar disoal siasat mengenai enam kes termasuk kes liwat, mengatakan tidak ada tekanan politik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *