Zahid tidak pernah membatalkan izinnya untuk menggunakan cek amal untuk membayar bil kad kredit peribadi

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi adalah orang yang memberikan persetujuan untuk menggunakan cek Yayasan Akalbudi yayasan amal untuk menyelesaikan bil-bil kad kredit peribadinya, dan tidak pernah mempersoalkan atau menarik persetujuannya untuk penggunaan cek tersebut, mahkamah mendengar hari ini.

Mejar Mazlina Mazlan @ Ramly, yang merupakan bekas setiausaha eksekutif Zahid, berkata demikian ketika memberi keterangan sebagai saksi pendakwaan ke-90 dalam perbicaraan rasuah bekas menteri dalam negeri dan bekas timbalan perdana menteri yang melibatkan dana Yayasan Akalbudi.

Sebelumnya, Mazlina mengatakan bahawa dia memiliki buku cek Yayasan Akalbudi dengan Affin Bank dan buku cek Zahid dengan Maybank dalam jagaannya dalam laci terkunci sepanjang dia bekerja sebagai setiausaha eksekutif Zahid dari Disember 2011 hingga Mei 2018, dan bahawa Zahid telah mengizinkan penggunaannya cek Yayasan Akalbudi untuk bil kad kreditnya.

Hari ini ketika diperiksa semula oleh timbalan pendakwa raya Datuk Raja Rozela Raja Toran, Mazlina sekali lagi menegaskan bahawa Zahid telah menyetujui penggunaan cek Yayasan Akalbudi.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Anwar memberi amaran kepada para pelabur untuk tidak mempercayai khabar angin yang mengaitkan saham Bursa Malaysia dengannya

Read Next

Bukit Aman memanggil Anwar berhubung dokumen yang dibocorkan yang menyenaraikan 121 anggota Parlimen yang kononnya menyokongnya sebagai PM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *