Hari Keputeraan Agong

Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin -Mustafa Billah Shah

Beberapa pemimpin kerajaan dan Anggota Parlimen mengucapkan tahniah kepada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sempena sambutan Hari Keputeraan Duli Yang Maha Mulia hari ini.

Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Saifuddin Abdullah memberi pujian atas keprihatinan Al-Sultan Abdullah dalam membantu menangani krisis Covid-19, termasuk menangguhkan Hari Keputeraan Duli Yang Maha Mulia, sebagai sesuatu yang luar biasa.

“Baginda melihat sendiri secara personal bagaimana barisan depan menjalankan tugas mereka di hospital dan di jalan raya dan dalam ucapan Yang Mulia ketika merasmikan persidangan Parlimen 18 Mei lalu, Seri Paduka meminta semua anggota Parlimen untuk berdiri dan memuji semua barisan hadapan yang berjuang untuk menyelamatkan rakyat dari Covid-19.” “Keprihatinan Yang Mulia untuk kesejahteraan rakyat dipuji oleh seluruh negara. Dia benar-benar berpegang pada prinsip ‘Raja dan rakyat berpisah tiada’ (Raja dan Rakyat Tidak Terpisahkan) dan begitu juga Yang Mulia, Permaisuri Agong dan anggota keluarga pasangan kerajaan, “katanya dalam catatan di Facebooknya.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

View All Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *