Lensa Snapchat tukar lantai jadi lohong lava

  • By Wendy. V
  • February 21, 2020
  • 0
  • 73 Views

Sekiranya anda mempunyai aplikasi Snapchat, terdapat ciri-ciri lensa (filter) baru yang boleh anda cuba untuk menjadikan media sosial lebih menarik dan menghiburkan orang ramai.

Snap Inc. telah mengeluarkan filter baru yang dapat mengubah tanah atau lantai menjadi seperti lohong lava atau ditenggelami air dengan menggunakan kamera aplikasi Snapchat.

Ini dilakukan dengan menggunakan teknologi realiti (AR) tambahan.

Adakah anda ingat pada tahun 2017, terdapat permainan yang dipanggil “the floor is lava”, yang menjadi trend di media sosial ketika itu, diterima secara global oleh para milenium dan Gen Z menghabiskan masa kanak-kanak mereka melompat di sekitar rumah mereka.

Pengalaman AR ini dikuasai oleh model pembelajaran mesin untuk memahami geometri dan semantik di dunia, mencipta pengalaman yang mengubah persekitaran anda.

Snapchat telah menggunakan AR untuk memberi pengalaman yang lebih baik kepada para pengguna dengan purata Pengguna Aktif harian yang berinteraksi dengan realiti tambahan hampir 30 kali setiap hari.

Pada tahun 2017, syarikat itu memperkenalkan beberapa kanta filter sebagai cara untuk memaparkan kreativiti anda sendiri ke dunia di sekeliling dan mengekspresikan diri anda dengan rakan-rakan anda.

Selama dua tahun yang lalu, dunia telah berkembang dari “menempatkan” watak atau objek di dunia yang dilihat melalui kamera Snapchat, untuk menjadikan langit menjadi laut atau mengubah mercu tanda dunia yang paling ikonik – untuk membolehkan pengguna menambahkan ruang di sekitar mereka dan belajar tentang dunia.

Selain itu, Snap juga telah membuat inovasi dan melepasi sempadan tentang sesuatu yang mustahil dengan kamera mudah alih – melalui Lenses yang dikuasakan oleh pembelajaran mesin, seperti Kanta Bayi dan Mesin Masa.

Segmen tanah Lensa adalah evolusi semulajadi untuk Snap dalam memahami apa yang dapat dilihat oleh kamera dan membantu berkongsi cerita kepada komuniti Snapchat, dengan rakan-rakan mereka dengan cara yang tidak mungkin sebelum ini.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

View All Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *