The Malaysia Post

Sony akan Melancarkan Dua Model PlayStation 5 Musim Gugur ini

Perlumbaan berlangsung antara pembuat konsol permainan video terbesar di dunia, kali ini dalam tempoh permintaan yang tinggi untuk hiburan di rumah melalui wabak coronavirus. Sony Corp. pada hari Rabu mengatakan dua versi PlayStation 5 akan mula dijual pada bulan November, satu dengan harga sekitar $ 400 dan satu lagi dengan harga $ 500. Kedua-dua konsol akan dijual di sebilangan kecil negara termasuk A.S. dan Jepun mulai 12 November dan seluruh dunia seminggu kemudian.

Minggu lalu, Microsoft Corp mengatakan akan melepaskan dua konsol baru juga, Xbox Series X dengan harga $ 499 dan Series S dengan harga $ 299, pada 10 November.

Untuk kedua-dua syarikat, mesin dengan harga lebih rendah tidak mempunyai pemacu cakera, walaupun keempat-empat model ini mempunyai peningkatan dari generasi konsol yang lalu dalam bidang seperti grafik dan kelajuan pemuatan.

Strategi melancarkan dua sistem permainan pada masa yang sama adalah baru untuk Sony dan Microsoft, yang telah menjadi saingan di pasaran selama hampir dua dekad. Penganalisis mengatakan ia boleh menyebabkan permintaan yang lebih kuat di luar pintu berbanding pada permulaan pelancaran konsol yang lalu.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Sebuah peristiwa yang bersejarah berlaku di antara Emiriah Arab Bersatu dan Israel

Read Next

Blogger Papagomo, Parpukari, The Unspinners yang dinamakan di Mahkamah Tinggi sebagai sebahagian daripada cybertroopers Rosmah, di bayar sehingga RM5,000 setiap bulan

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.