The Malaysia Post

Laporan: Usain Bolt positif Covid-19

Ejen raja pecut Jamaica, Usain Bolt, semalam mengesahkan bahawa pemenang pingat emas Olimpik lapan kali telah terbukti positif untuk coronavirus.

“Ujian Covid positif, tetapi Usain tidak menunjukkan sebarang gejala,” kata Ricky Simms kepada saluran berita Amerika CNN dalam e-mel.

Pernyataan Simms mengesahkan laporan sebelumnya oleh media Jamaika bahawa pelari pecut yang bersara itu positif hanya beberapa hari selepas dia menyambut ulang tahunnya yang ke-34 dengan pesta mewah di tengah wabak koronavirus.

Pada hari Isnin, Bolt mengumumkan di Instagram bahawa dia telah dikarantina sendiri, sementara menunggu keputusan ujian yang dia ambil pada hari Sabtu.

Bolt tidak mengesahkan keputusan ujiannya, tetapi dia menggesa siapa pun yang telah menghubungi dia untuk masuk ke karantina.

“Saya melakukan ujian pada hari Sabtu untuk meninggalkan (Jamaica) kerana saya mempunyai pekerjaan,” kata Bolt dalam sebuah video yang disiarkan di Twitter. “Saya berusaha untuk bertanggungjawab jadi saya akan terus berada dalam keadaan selamat.

“Juga, saya tidak mengalami sebarang gejala, saya akan mengkarantina diri saya sendiri dan menunggu pengesahan untuk mengetahui apakah protokolnya dan untuk melihat bagaimana saya melakukan karantina dari Kementerian Kesihatan.

“Sehingga itu, saya akan menghubungi rakan-rakan saya dan memberitahu mereka apabila mereka bersentuhan dengan saya agar selamat, karantina dan tenang,” kata Bolt. Perdana Menteri Jamaica Andrew Holness hari Isnin mengatakan bahawa polis sedang menyiasat keadaan sekitar pesta ulang tahun Bolt.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Kementerian Pengangkutan mahu menghentikan perkhidmatan feri selama tiga bulan – Ketua Menteri Pulau Pinang

Read Next

‘Sheraton Move’ adalah keputusan yang tepat – Azmin Ali

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.