The Malaysia Post

Dr Mahathir mengumumkan nama parti baru: Parti Pejuang Tanah Air

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah mengungkapkan nama penuh parti politik barunya: Parti Pejuang Tanah Air atau ringkasnya Pejuang, bahasa Melayu untuk “Fighters of the Nation Party”.

Dalam upacara menamakan calon pertamanya untuk pilihan raya kecil Slim DUN Perak yang akan datang, Dr Mahathir menggesa anggota Bersatu untuk menyokong dan menyertai parti barunya, dan bukannya tinggal bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Mereka yang merasakan bahawa Bersatu mengalami” pemadaman “kini dapat merasakan kecerahan lagi. Oleh kerana kami tidak dapat mendaftarkan parti kami, kami memanggil diri kami sebagai calon bebas.

“Itulah sebabnya saya berharap semua pejuang perlumbaan di Slim dapat menyokong calon parti kami, Parti Pejuang Tanah Air.

“Mereka yang menolak politik korup dan wang boleh bermula dengan memilih calon kita,” katanya kepada ratusan hadirin pada majlis itu di sini.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

AGC mengemukakan rayuan, menuntut hukuman lebih berat terhadap Najib

Read Next

Israel, UAE mencapai kesepakatan bersejarah, dimediasi oleh Amerika Syarikat

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.