The Malaysia Post

FAM: Kluster Covid-19 baru tidak akan menjejaskan permulaan Liga-M pada 26 Ogos

Pertandingan bola sepak Liga Malaysia (Liga-M) akan disambung semula seperti yang dijadualkan pada 26 Ogos, walaupun munculnya kumpulan Covid-19 baru di negara ini baru-baru ini.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Mohd Yusoff Mahadi berkata kumpulan baru tidak akan menjadi masalah, kerana setiap pemain telah menjalani ujian saringan Covid-19.

“Pemain dan juga pasukan yang dibenarkan bermain (dalam Liga-M) telah menjalani proses ini (penyaringan Covid-19). Kami tidak membenarkan pasukan luar yang tidak menjalani ujian saringan untuk bermain atau mengatur perlawanan persahabatan. “Prosedur operasi standard (SOP) untuk pertandingan dan permainan sudah ada dan sudah memadai. Sejauh ini, belum ada kes yang melibatkan pemain atau pasukan yang mengikuti ujian saringan,” katanya ketika ditemui pemberita selepas kongres tahunan ke-62 Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) di sini hari ini.

Pada 17 Julai, Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) mengesahkan bahawa pertandingan Liga-M, yang ditangguhkan sejak Mac kerana pandemi Covid-19, akan disambung pada 26 Ogos, dan dijadualkan berakhir pada 23 September dengan dua penangguhan perlawanan yang akan berlangsung pada 22 Ogos.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Tiada bukti bernilai RM3.3 juta yang saya miliki, kata Guan Eng selepas pertuduhan rasuah

Read Next

Dwayne “The Rock” Johnson berada di kedudukan teratas dalam senarai pelakon lelaki dengan gaji tertinggi Forbes

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.