The Malaysia Post

PKR menuntut RM10 juta setiap seorang daripada 20 anggota parlimen yang berpaling tadah dari parti

PKR hari ini mengumumkan telah mengarahkan para peguamnya untuk mengeluarkan surat permintaan kepada 20 anggota Parlimen dan DUN untuk menuntut sejumlah RM10 juta dari setiap orang masing-masing kerana berpaling tadah dari parti.

Jeneral Bendahara PKR Lee Chean Chung mengatakan jumlah tersebut di atas adalah pampasan yang dipersetujui untuk dibayar kerana membelot parti, memperuntukkan kerusi mereka untuk kepentingan peribadi sendiri.

“Surat permintaan itu meminta mereka membayar jumlahnya tidak lebih dari tujuh hari. Sekiranya mereka gagal membayar dalam waktu dan cara yang ditentukan, pihak tersebut telah mengarahkan peguamnya untuk memulai proses yang sewajarnya terhadap mereka untuk mendapatkan kembali pampasan yang diminta, ”katanya dalam satu kenyataan di sini.

Senarai Ahli Parlimen yang mengeluarkan surat permintaan itu ialah Ahli Parlimen Gombak, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin, Ahli Parlimen Indera Mahkota, Datuk Saifuddin Abdullah, Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, Datuk Kamaruddin Jaffar, Ahli Parlimen Nibong Tebal, Datuk Mansor Othman, Ahli Parlimen Batu Pahat, Datuk Rashid Hasnon, Ahli Parlimen Segamat Datuk Seri Dr Santhara Kumar, Ahli Parlimen Saratok Ali Biju dan Ahli Parlimen Ranau Jonathan Yasin, dan Ahli Parlimen Selangau Baru Bian.

Senarai ADUN yang mengeluarkan surat permintaan itu ialah Dr Chong Fat Full (Pemanis), Datuk Muhammad Jailani Khamis (Rembia), Datuk Abdul Yunus Jamahri (Kuala Krau), Muhammad Hilman Bin Idham (Gombak Setia), Azman Nasrudin (Lunas), Dr Robert Ling Kui Ee (Sidam), Haniza Mohamed Talha (Lembah Jaya), Daroyah Alwi (Sementa) dan Zulkifli Ibrahim (Sungai Aceh).

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Hakim Mahkamah Tinggi mengatakan bahawa Najib mempunyai niat untuk menggunakan SRC International untuk kepentingannya sendiri

Read Next

PKR memecat wakil Inanam Kenny Chua kerana ‘pengkhianatan’ Sabah

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.