The Malaysia Post

Tabung Haji ‘dikendalikan oleh orang bukan Islam’ tidak benar – Muhyiddin

Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengatakan dalam jawapan bertulis Parlimen semalam bahawa aset Lembaga Tabung Haji (TH) belum dijual kepada syarikat bukan Islam dan dana itu tidak dikendalikan oleh orang bukan Islam.

Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa mendedahkan jawapan bertulis Parlimen hari ini dan menuntut agar semua pihak berhenti menuduh bekas pentadbiran Pakatan Harapan (PH) menjual aset dana ziarah tersebut.

Dalam balasan Muhyiddin kepada Mujahid, dia menambahkan bahwa sesuai dengan Rancangan Pemulihan dan Penyusunan Semula, aset Tabung Haji yang tidak kompetitif telah dipindahkan ke kenderaan tujuan khusus (Urusharta Jamaah Sdn Bhd) di bawah Kementerian Kewangan Diperbadankan. “Oleh itu, Tabung Haji tidak dikendalikan oleh orang bukan Islam,” kata balas Muhyiddin.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Mata pada bintang: Mars UAE melakukan penyelidikan pertama untuk dunia Arab

Read Next

BN akan mengadakan ‘perbincangan dalaman’ untuk meningkatkan etika perbahasan parlimennya – Khairy

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.