The Malaysia Post

Sabah membenarkan kemasukan semua rakyat Semenanjung, Sarawak, Labuan

Kerajaan Sabah sekarang akan membenarkan kemasukan semua rakyat Malaysia dari Semenanjung, Labuan dan Sarawak ke negeri itu.

Dalam satu kenyataan hari ini, Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata perjalanan darat, laut dan udara ke Sabah juga dibenarkan untuk penjawat awam dan pekerja sektor swasta.

“Kerajaan negeri juga setuju untuk mengecualikan mereka dari menjalani karantina dengan syarat mereka menjalani pemeriksaan Covid-19 tiga hari sebelum memasuki Sabah dan diuji negatif untuk jangkitan tersebut.

“Surat pengesahan dari Kementerian Kesihatan mesti dihantar semasa tiba di Sabah,” katanya.

Shafie berkata, pemerintah negeri juga mendorong rakyat Malaysia dari tiga wilayah untuk melakukan perjalanan ke Sabah, kerana sektor pelancongan dan perhotelan tertentu, termasuk hotel, kembali beroperasi pada 10 Mei. Beliau berkata, warganegara Malaysia yang bukan orang Sabahan, dan warganegara Malaysia masih diminta untuk menunjukkan pasport dan pas kerja yang sah semasa ketibaan.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Bukan saya! – Najib menegas melalui peguamnya

Read Next

Keterangan Datuk Seri Najib memperdayakan orang – Peguam

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.