The Malaysia Post

Bukan saya! – Najib menegas melalui peguamnya

KUALA LUMPUR: Ketika perbicaraan SRC International Bhd yang melibatkan Datuk Seri Najib Razak hingga ke peringkat akhir, peguam yang mewakili beliau hari ini menegaskan bahawa bekas Perdana Menteri itu tidak melakukan kesalahan.

Sebaliknya, pasukan pembelaannya mengatakan bahawa jika ada orang yang disalahkan kerana menyalahgunakan wang syarikat sebanyak RM42 juta, sepatutnya ahli perniagaan buruan terkenal Low Taek Jho @ Jho Low dan bekas ketua pegawai eksekutif SRC Nik Faisal Ariff Kamil yang patut dihukum.

Peguam Najib, Harvinderjit Singh, berpendapat bahawa pihak pendakwaan gagal membuktikan kesnya terhadap tertuduh tanpa keraguan yang munasabah.

Dalam keterangan lisan yang panjang yang dimulakan di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Nazlan Mohd Ghazali pada jam 9.30 pagi hari ini, Harvinderjit juga menyentuh mengenai elemen pengetahuan dari segi RM42 juta yang telah dimasukkan ke dalam akaun pelanggannya.

Katanya, Najib tidak mengetahui mengenai urus niaga ini yang berlaku pada Disember 2014 dan Februari 2015.

Merujuk kepada pernyataan saman saman terhadap bekas presiden MCA Tun Ling Liong Sik di mana Najib mengaku menerima RM42 juta, Harvinderjit mengatakan bahawa itu tidak sama dengan pengakuan bersalah. Dia mengatakan bahawa afidavit itu tidak boleh dipercayai untuk mensabitkan anak guamnya atas tuduhan rasuah dan pecah amanah.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Keahlian Mahathir dan empat lain terhenti, bukan dipecat – Muhyiddin

Read Next

Sabah membenarkan kemasukan semua rakyat Semenanjung, Sarawak, Labuan

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.